خانه بازاریابی دیجیتال ایران

مشاور فروش و بازاریابی دیجیتال محصولات پوست ، مو و زیبایی

خانه بازاریابی دیجیتال ایران

مشاور فروش و بازاریابی دیجیتال محصولات پوست ، مو و زیبایی

معرفی گل محمدی

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۰۰ ب.ظ

گل گلاب Damask rose

 

گل گلاب

گل محمدی یا همان گل گلاب یک رز هیبریدی است . جنس رز به خانواده رزاسه تعلق دارد که دارای بیش از 250 گونه و 10000 واریته هیبریدی مختلف است . برخی از ارقام آن ، رز زینتی هستند ، در حالی که بسیاری از آنها در مقیاس صنعتی برای استخراج و تولید اسانس و ترکیبات متفاوت استفاده می شوند.

ایران خواستگاه و مرکز تنوع انواع واریته های گل محمدی است . این کالتیورها در قرن هفدهم از ایران به بلغارستان منتقل شد ژنوتیپ مناطق اصفهان،مشابه ژنوتیپ های کشور بلغارستان است .

مناطق کشت گل محمدی در جهان 

 

بزرگترین تولید کننده اسانس گل محمدی و گلاب در جهان ، کشورهای بلغارستان ، ترکیه و ایران هستند .اما حجم زیادی از گل در هند ،‌چین ، و نیز سایر کشورها تولید می شود.

کشت وسیع گل محمدی در اروپا برای تولید اسانس در طول قرن شانزدهم در بلغارستان و ترکیه بعد از توسعه امپراطوری عثمانی آغاز شد. این باور وجود دارد که تقطیر گل محمدی برای تولید اسانس در اواخر قرن هفتم میلادی در ایران آغاز شد و بعد ها به امپراطوری عثمانی کشترش یافت .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۷
مشاور برندینگ بازاریابی و فروش

گل محمدی

گل گلاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی