خانه بازاریابی دیجیتال ایران

مشاور فروش و بازاریابی دیجیتال محصولات پوست ، مو و زیبایی

خانه بازاریابی دیجیتال ایران

مشاور فروش و بازاریابی دیجیتال محصولات پوست ، مو و زیبایی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

گل گلاب Damask rose

 

گل گلاب

گل محمدی یا همان گل گلاب یک رز هیبریدی است . جنس رز به خانواده رزاسه تعلق دارد که دارای بیش از 250 گونه و 10000 واریته هیبریدی مختلف است . برخی از ارقام آن ، رز زینتی هستند ، در حالی که بسیاری از آنها در مقیاس صنعتی برای استخراج و تولید اسانس و ترکیبات متفاوت استفاده می شوند.

ایران خواستگاه و مرکز تنوع انواع واریته های گل محمدی است . این کالتیورها در قرن هفدهم از ایران به بلغارستان منتقل شد ژنوتیپ مناطق اصفهان،مشابه ژنوتیپ های کشور بلغارستان است .

مناطق کشت گل محمدی در جهان 

 

بزرگترین تولید کننده اسانس گل محمدی و گلاب در جهان ، کشورهای بلغارستان ، ترکیه و ایران هستند .اما حجم زیادی از گل در هند ،‌چین ، و نیز سایر کشورها تولید می شود.

کشت وسیع گل محمدی در اروپا برای تولید اسانس در طول قرن شانزدهم در بلغارستان و ترکیه بعد از توسعه امپراطوری عثمانی آغاز شد. این باور وجود دارد که تقطیر گل محمدی برای تولید اسانس در اواخر قرن هفتم میلادی در ایران آغاز شد و بعد ها به امپراطوری عثمانی کشترش یافت .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مشاور برندینگ بازاریابی و فروش

نقش دمنوش گل محمدی در کاهش وزن و تناسب اندام

گل محمدی و تاثیر آن بر تناسب اندام

 

گل محمدی یا همان گل سرخ به عنوان یک ماده دیورتیک ( ادرار آور ) بسیار ملایم عمل می کند . مواد دیورتیک باعث می شوند کلیه ها مقدار بیشتری سدیم از طریق ادرار از بدن دفع نمایند ، بنابراین به سم زدایی از بدن کمک می کنند.

زمانی که شما وزن کم می کنید ، در واقع مقداربیشتری آب از دست می دهید بنابراین نیاز به مایعات بیشتری دارید .که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می کند و هم بدن را هیدراته نگه می دارد در نتیجه این موضوع باعث می شود تا شما وزن کم کنید .

 

خواص دمنوش گل محمدی :

 

  • افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن
  • دفع سموم از بدن
  • کمک به کاهش وزن و تناسب اندام
  • بهبود فعالیت جنسی
  • کنترل استرس
  • کمک به بهبود علائم یبوست
  • مرتفع نمودن بوی بد دهان

گل محمدی و کاهش وزن

 

 

نحوه دم کردن دمنوش گل محمدی :

 

یک مشت گلبرگ تازه و یا خشک گل محمدی را با نصف فنجان آب در یک قوری درب دار بریزید ، طوری که آب روی گلبرگها را بپوشاند ، قوری را روی شعله کم گاز بگذارید ، اجازه دهید تا آب درون قوری به دمای جوش برسد ، پس از 15 الی 20 دقیقه که آب جوشید ، قوری را از روی گاز بردارید و دمنوش را از صافی رد کنید و سپس میل نمایید.

این دمنوش را تا 6 روز می توانید در یخچال نگه دارید ، هر روز نصف فنجان دمنوش را با معده خالی میل نمایید.

 

توصیه می شود:

 

افرادی که از رقیق کننده های خون مثل وارفارین یا آسپرین استفاده می کنند ، یا خانمها در دوران قاعده گی از این دمنوش استفاده ننمایند .

 

خواص گل محمدی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۸ ، ۱۸:۴۷
مشاور برندینگ بازاریابی و فروش